لوگو موسسه خیریه مهرآمن

دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن

دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع)  در نشستی با کادر اجرایی موسسه خیریه مهرآمن گفت : یکی از خوبی های انسان و علائم مومن بودن انفاق است که گاه انسان از لحاظ مالی دارا و توانا است و انفاق می‌کند؛ گاهی نیز توان مالی لازم را ندارد اما  همچنان تمایل به انفاق دارد.

حضرت آیت الله حاج سید رضا حسینی مازندرانی در ادامه افزود : در دفاع مقدس هشت سال با دشمنان مبارزه کردیم و جنگیدیم بسیار افراد مستضعفی بودند که حاضر بودند خودشان قرض کنند و در راه خدا کمک و انفاق نمایند.

او با اشاره به آیه 20 سوره مبارکه التوبه که می فرماید:« الَّذينَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِكَ هُمُ الفائِزونَ» گفت: خداوند در آیه مذکور وعده عنایت عظمت،جایگاه خوب و مقام وشخصیتی عظیم را می‌دهد و این موارد شامل کسانی است که مالاً و جاناً خدمت کرده و به خداوند ایمان دارند.

 

دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن
دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه عزت و ذلت دست خداوند است، تصریح کرد:

شغل، پست و مقام دوامی ندارد و هر کسی پست و مقامی داشته باشد سر انجام تا اخر عمر نخواهد بود اما آن مقامی که خدا به انسان می‌دهد چه در دنیا و چه در آخرت از بین نخواهد رفت

و خداوند بزرگترین درجه را به او عنایت می‌کند.

حضرت آیت الله حاج سید رضا حسینی مازندرانی ادامه داد: تمام نیت، هدف، حرکت وقیام  کسانی که مبارزه می‌کنند و شهید می شوند باید برای خدا باشد و چنین است که  می‌گویند شهدا زنده هستند و نزد پرودگار روزی می‌خورند، این مقامی است که ما و دیگران نداریم.

او در راستای عملکرد موسسه خیریه مهرآمن در حوزه محرومیت زدایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: نفس عمل در این زمان خوب است یعنی انسان اگر بتواند در این عصر با این تورم به مردم کمک کند، بسیار ثواب داد و حسنه در اعمال تمام همراهان و دست اند درکاران نوشته خواهد شد و بزرگترین خدمت همین است.

این استاد اخلاق در ادامه خطاب به کارکنان موسسه خیریه مهرآمن متذکر شد: خدا را باید شاکر باشید که شما را در راهی سوق می دهد که هم دنیا و هم آخرت در آن هست و چه بسا آخرت و بعد معنوی آن بیشتر است.

دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن
دیدار تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با مهرآمن

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با اشاره به مراکز نگهداری سایه مهر موسسه خیریه مهرآمن گفت : تربیت دختران بی سرپرست و بد سرپرست را تربیت می کنید شوخی نبوده و جامعه به تربیت اینها نیاز دارد. وقتی این دختران تربیت صحیح و درست شوند بسیار می تواند به جامعه و دین مقدس اسلام و نظام خدمت کند.

حضرت آیت الله حاج سید رضا حسینی مازندرانی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند :«اگر کسی گناهی انجام داده و شما آن را فاش کنید گویی که خود آن را انجام داده‌اید؛ در کار خیر نیز چنین است .» ادامه داد: اگر کسی حسنه‌ای انجام دهد و شما این حسنات را افشا کنید و تبلیغ کنید برای شما هم خیر نوشته می شود  و لازم است که بگوید مجموعه‌ای {به نام مهرآمن} هست که به مستضعفین و نیازمندان کمک می‌کند و این عمل را تبلیغ کنید.

او در پایان گفت : هدف باید برای خدا بوده و انسان در کار خیر نباید احساس خستگی کند،

اگر هدف برای خدا بوده و در کار اخلاص باشد خیلی دعا ها اثر دارد و شما نیزباید نیت خود را خالص کنید چراکه کاری که با اخلاص انجام شود خیر و برکت آن نیز بیشتر می‌شود.

خیر گرامی چنانچه تمایل دارید در این کار خیر سهیم باشید، از طریق راه های زیر اقدام نمایید :

6037-6919-9048-0709
به نام کاروان محبت و کارگشایی مهرآمن

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *