لوگو موسسه خیریه مهرآمن

کمک هزینه درمان

کمک هزینه درمان برای بیماران نیازمند که از نظر مالی، اجتماعی و یا خانوادگی دارای شرایط مناسب نیستند، یکی از اهداف مهم مؤسسات خیریه است. با این کمک هرچند ناچیز می‌توان تا حدود زیادی از درد و رنج بیماری کاست و بیشتر تمرکز را بر روی درمان قرار داد تا اینکه به هزینه‌ها پرداخت. ولی افرادی هستند که با وجود نیازمندی ممکن است به بیماری‌های سخت مانند سرطان و … مبتلا شوند. با توجه به هزینه‌های بالای درمان این بیماری‌ها، می‌توان قدم کوچکی در راستای بهبود این افراد برداشت. پرداخت کمک هزینه بیماران سرطانی یکی از این راه‌ها است که هم می‌تواند به صورت نقدی و یا تهیه دارو، هزینه‌های بیمارستانی و … محقق شود. یکی دیگر از معضلاتی‌هایی که امروزه بیشتر با آن روبرو هستیم، موضوع ناباروری زوجین است. در مؤسسات خیریه با پرداخت کمک هزینه درمان ناباروری این مساله تا حدودی رفع می‌گردد و مقداری از هزینه‌های بالای درمان پرداخت می‌شود. به غیر از این موارد نیز می‌توان بیماران را از طریق معرفی به پزشکانی که به صورت رایگان برای مؤسسات خیریه فعالیت می‌کنند، هزینه‌های تهیه دارو و یا تأمین بخش‌هایی از هزینه‌های جراحی و یا بستری در بیمارستان‌های خیریه و … یاری نمود.

موسسه خیریه بیماران سرطانی

یکی از مواردی که در مؤسسات خیریه مطرح می‌شود، تأمین کمک هزینه درمان برای بیمارانی است که وضعیت مالی و جسمی مناسبی ندارند. البته برخی از مؤسسات خیریه تحت عنوان‌های مختلف از جمله موسسه حمایت از بیماران سرطانی نیز وجود دارند که به صورت اختصاصی برای بیماری‌هایی مانند سرطان، ام اس و … فعالیت می‌کنند. در این مؤسسات پرداخت  کمک هزینه درمان سرطان به این بیماران به صورت‌های مختلف انجام می‌شود. موسسه مهرآمن یکی از مؤسسات خیریه است که بخشی از فعالیت‌های خود را به این موضوع اختصاص داده است. این موسسه برای کمک به این بیماران، پرونده‌هایی را از بیمارستان‌هایی که به موضوع سرطان می‌پردازند و مراجعین بیشتری دارند، دریافت و تا حد امکان به آن‌ها کمک می‌کنند. این موسسه همچون موسسه کمک به بیماران سرطانی تا جایی که امکان دارد، تمامی هزینه‌های درمان را از طریق جلب کمک‌های مردمی و خیرین تأمین و در غیر این صورت با پرداخت هزینه‌ها به بیمارستان تا حد ممکن به این بیماران کمک‌رسانی می‌کنند.

حمایت مالی از بیماران سرطانی

پیچیدگی بیماری سرطان و نیز هزینه‌های بالای درمان و از طرفی ناتوانی زیاد بیماران، حمایت از بیماران سرطانی را ضروری می‌نماید.  کمک به بیماران سرطانی می‌تواند از راه‌های مختلف انجام گیرد. در برخی از مؤسسات سعی می‌شود تا با تأمین قسمتی از هزینه درمان و یا کمک مالی و نقدی به بیماران در اولویت کمک کرد. برخی از مؤسسات نیز طی قراردادی با بیمارستان تا حد ممکن هزینه‌های تهیه دارو، بستری در بیمارستان و یا در صورت نیاز جراحی را تقبل می‌نمایند. کودکان بخشی از این بیماران را شامل می‌شوند و حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بسیار اهمیت دارد. زیرا بار عاطفی زیادی بر روی والدین بوده و کمک به تأمین بخش یا کل هزینه‌های درمان، بسیار مهم است. در این صورت والدین بیشترین تمرکز را بر روی بهبودی کودک خود گذاشته و کمتر به مشکلات مالی پیش رو می‌پردازند.

کمک هزینه تأمین دارو و درمان

در مؤسسات خیریه ممکن است حمایت از بیماران نیازمند تحت عنوان تأمین دارو و درمان باشد. در این صورت با بررسی‌هایی که با مراکز درمانی انجام می‌شود، قسمت یا همه هزینه‌های تأمین دارو تقبل می‌شود.

کمک هزینه درمان ناباروری

ناباروری یکی از مشکلاتی است که امروزه برای اکثر زوج‌های جوان اتفاق می‌افتد. روش‌های درمان زوجین نیز بالا بوده و باید به صورت مرتب پرداخت شود. کمک هزینه درمان نازایی برای این موارد اختصاص دارد. با این کمک هزینه می‌توان داروها، درمان‌های خاص این مشکل و نیز هزینه‌های بعدی را تهیه و تا حدود زیادی از استرس‌های ناشی از مشکلات مالی کاست.

کمک هزینه درمان بیماران نیازمند

بیماران نیازمند یکی از آسیب‌پذیرترین افرادی هستند که در جامعه زندگی می‌کنند. رنج بیماری و عدم توان مالی برای تهیه دارو، بستری در بیمارستان و … از طرف دیگر می‌تواند مشکلات این افراد را چندین برابر کند. در مؤسسات خیریه سعی می‌شود تا با شناسایی نیازمندان واقعی، تمام و یا بخشی از این هزینه را پرداخت نمایند. این کمک‌ها می‌تواند به صورت نقدی و یا هماهنگی با بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر انجام شود.